О ПОСТРИЖЕНИИ ЦАРЯ ВАСИЛИА
В лeто 7118 (1610 г.), июля в 19 день Рязанец дворянин Захарей Ляпунов да князь Петр Засeкин с своими совeтники царя Василиа силою постригошя в чернеческий чин. Обeщание же за царя отвeщеваше князь Василей Туренин; и предашя под начало в Чюдов монастырь. И потом вскорe и царицу его Марию постригошя силою же и отдашя в Ывановской монастырь; а братию его, князя Дмитреа да князя Ивана Ивановичов Шуйских отдашя за приставов. Поляки же паки о градоемствe промышляху, тако же и лже-Христ Тушинской и Колуской. Мнози же хотяще тому лже-Христу служити, и измeны многи начяшя бывати. И изволишя людие се: «Лучши убо государичю служити, нежели от холопей своих побитым быти и в вeчной работe у них мучитися». Еще же и заступлениа вси чаяху Поляков на воров. И положишя совeт, еже быти царем Владиславу королевичю.
Патриарх же Ермоген паки начат плакатися пред всeм народом, дабы не посылали с таким молением к Польским людем, но молили бы Господа Бога, чтобы Господь Бог воздвиг царя. Вси же людие о сем посмeяшяся. Патриарх же велиим гласом возопи пред всeми: «Помните, о православнии христиане, что Карул1 в Велицем Римe содeя!» И вси заткнувше уши чювственыя и разумныя, и разыдошяся. И вскорe с Поляки совeт положишя, еже быти царем Владиславу королевичю.
О КРЕСТНОМ ЦEЛОВАНИИ У МОСКВИЧЬ С ПОЛЯКИ
Гетман же Желковской цeловал крыж2 королевскою душею, что королю сына своего Владислава дати на Московское государьство, и быти ему в христианской вeрe Греческаго закона; а креститися было ему, к Москвe идучи, в Можайске от Ермогена патриарха и от всего освященнаго собору. А доколe королевичь будет на Москвe, и гетману Желковскому со всeми людьми отити в Можаеск, а изо всeх городов Руские земли вывести вон всeх Поляков и Литву. А королю отити от Смоленска прочь со всeми людьми в Польшу.
Тако же и всею землею Росийскою цeловали крест Господень, что Владиславу Жигимонтовичю служити прямо во всем.
С вором же вси сущии, сиа увидeвши, и отидошя паки в Колугу. За ними же Поляки не погнашя, но оставишя их, да разоряют христианство. Патриарх же зeло плакася, видя таково нестроение.
Стекло, несмотря на свою хрупкость, один из наиболее долговечных материалов. Археологи знают об этом как никто другой — ведь в процессе полевых работ им доводится доставать из земли немало стеклянных находок, которые, невзирая на свой почтенный возраст, полностью сохранили функциональность.
Разработка сайта - компания Омнивеб
© 2000-2024 Свято-Троицкая Сергиева Лавра