Глава 55

Глава 55

О ЯВЛЕНИИ ЧЮДОТВОРЦА НА МОСКВE С ХЛEБЫ

Зeло убо налeжащу гнeву на царьствующий град Москву, и яростным мечем поядаеми бываху чяда церкви христианскиа, наипаче же диавол наблюдаа матере сих, хотя ю и саму изтребити. Но в него же оболчена, той сам соблюдаше ю, яко же вeсть судьбами своими и сохраняя всегда от вод проливаемых змия с небесе спадшаго. Но тому свое содeловати, еже от небес звeзды отторгати. Окропленым же кровию Владыки своего Христа и прославленых сущих от Него почитающим, прииде время посeщениа, а не отриновениа. И того ради в недоумeнии вся колeблются; и иже не утвержени суще или гнeвом Содeтеля злe отторгающеся низпадаху, но сила Его всемогущаа во отчаании конечнем немогущим совершается, и на камени основаниа церкви своея терпящих по Нем стати устрояет.

И сицева показа на нас Господь во обстоянии царьствующаго града. Мнящим мнозeм, яко уже предани суть Богом во уста мечю, обаче же показуя наказа нас Господь, смерти же вeчней не предаст нас и знамение милости своея твердо показа уповающим на Нь. Во осаде бо матере градовом зрящим мнозeм от правовeрных, се от врат восточных обычное пришествие во град творит на яздилe1 старец святолeпен, сeдинами совершено исполнь и спослeдствующеи по нем на двоюнадесять возилу исполнены хлeбов печеных. Дивящим же ся человeком и глаголющим: «Кто сий старец и с ним сущии? Како проидошя толика множества вои и твердых стражей како минушя?» И странному дeлу вeдца2 извопрашаху: «Рцы, отче, откуду есте»? Той же всeм свeтле глаголет: «От дому Пресвятыя и Живоначальныя Троица вси мы суть». Слезным же источником от всeх проливаемым, вопиющим к нему: «И како, господине отче, надежи нашея Содeтеля Бога дом Пресвятыя Троица? И что содeваемое у твердых и извeстных наших заступник богоносных свeтил Сергиа и Никона? Како же сохранены бысте от общих врагов наших, обстоящих воокруг всeх нас»? Старец же рече: «За молитв Матери Слова Божиа со всeми силами небесными и всeх святых молитвами не предаст Господь имени своего в поношение языком. Но токмо, братие, сами не поколеблетеся прилоги змииными да не пожрет вас искони всeх ненавидяй».

Всeм же провожающим даже до дому чюдотворца приeзднаго восприемником святых преданий его, и у врат монастыря Богоявлениа Господа Бога и Спаса нашего Исуса Христа бывшем и собирающимся жителем царьствующаго града, хотяше слышати от уст старца и с ним пришедших. Слуги же чюдотворца к собирающемуся народу глаголюще: «Что, господие, собирание ваше к монастырю и что гольку многу молвите3?» Народ же глагола: «Се старец от дому Святыя Живоначальныя Троица здe прииде и с ним на двоюнадесят возилeх хлeбов печеных ввезше к вам, их же мы вси ожидаем, да услышим от них нeчто полезно нам». Слуги же к народу глаголюще: «Ни, господие, не блазнитеся, никто никако же в сий день не прииде здe от дому чюдотворца». Народ же крeпляшеся, глаголя: «Вси мы вкупe с ними здe до врат шедше и вся по ряду нам извeстивше, елика от Люторей и от еретик во обители пострадашя, и что посeщение чюдотворца ко учеником его вся сказашя. Вы же что неправдуете и глаголете, яко никто же не прииде здe? Сквозe бо весь град пред всeми прошедше, вы же отлыгаете». Которающим4 же ся во вратeх слугам с народом, и абие пришедше от царя Василиа посланнии к келарю старцу Авраамию, з гнeвом глаголюще: «Что се прежде царю не возвeстил еси о сих и не предпоставил еси их пред царем»? О сем же всяко изыскавше на подвории чюдотворца; и яже не видeшя и не слышашя сицевых и не обрeтше, и по мнозeй молвe уразумeшя, яко посeти Бог люди своя. От того же дне начяша излишествовати во всяких службах хлeбов и всякого брашна на подвории чюдотворца, хваляще и благодаряще богоноснаго отца, зане же молитвы его и промысл о обители его, тако же и о царствующем градe беспрестанно бeяху.

Глаголаше же ся во обители чюдотворца, яко в то время сие бысть явление старец на Москвe с хлeбы, в он же день явися преподобный в монастырe понамарю Илинарху, глаголя, яко послах к Москвe трех ученик своих; «не невeдомо же будет», – рече, – «и в царьствующем градe пришествие их». О сем же явлении чюдотворца ищи в главe 52-й5.



Оглавление

Частые вопросы

Интересные факты

Для святой воды и масел

Стекло, несмотря на свою хрупкость, один из наиболее долговечных материалов. Археологи знают об этом как никто другой — ведь в процессе полевых работ им доводится доставать из земли немало стеклянных находок, которые, невзирая на свой почтенный возраст, полностью сохранили функциональность.