О СТРЕЛЬБАХ ПО ГРАДУ НОЯБРЯ В 8 ДЕНЬ
Того же мeсяца в 8 день на праздник собора святаго архистратига Михаила день той пребысть плача и сeтованиа, яко уже преиде 30 дней и 30 нощей и беспрестанно со всeх стран из-за всeх туров изо штидесят трех пищалей биюще по граду и из верховых. В той же день иде в церковь святыа Троица клирик Корнилей, и внезапу прилетe ядро пушечное и оторва ему правую ногу по колeно, и внесошя его в паперть. И по божественей литоргии причастися животворящих Таин Христовых и глаголаше архимариту: «Се, отче, Господь Бог архистратигом своим Михаилом отомстит кровь православных христиан». И сиа рек, старец Корнилей преставися. Да того же дни убило ис пушки старицу: оторвало руку правую и с плечем. Воеводы же и вси осадные люди во градe, избравше старцов добрых и воинских людей, которым ити на выласку и на подкопные рвы, и разрядивше войско и учредишя по чину. В Михайлов же день архистратига поющым вечерню, и вси сущии во обители людие с воплем и рыданием и в перси биеньми просяще милости у Всещедраго Бога, и руцe воздвижуще горe и на небо взирающе и вопиюще: «Господи, спаси ны погибающих, скоро предвари и избави нас от погибели сея имени твоего ради святаго. И не предай же достояниа твоего в руцe скверным сим кровопийцам!» Врази же Святыя Троица дeлом своим коварствено промышляюще о градоемствe и беспрестанно стрeляюще изо многих пушек и пищалей. Во время же псалмопeниа внезапу ядро удари в большой колокол, и сплыв в олтарное окно Святыя Троица, и проби в Дeисусe у образа архистратига Михайла дску подлe праваго крыла; и ударися то ядро по столпу сколзь от лeвого крылоса и сплы в стeну, отшибесе в насвeщник пред образом Святыя Живоначальныя Троица и наязви свeщник, и отразися в лeвой крылос и развалися. В той же час иное ядро прорази желeзныя двери с полуденныя страны у церкви Живоначалныя Троица и проби дску мeстнаго образа великаго чюдотворца Николы выше лeвого плеча подлe вeнца; за иконою же ядро не объявися. Тогда убо в церкви Святыя Троица нападе страх велик на вся предстоящаа люди, и вси колеблющеся. И полиан бысть мост церковной слезами, и пeнию медлящу от множества плача. И воздeюще руцe свои горe к Пребезначальнeй Троицe и ко Пречистей Богородици и великим чюдотворцом Сергию и Никону и молящеся о помощи и заступлении от врагов. Во время же стихeр пeниа архимарит Иасаф в велицей печали сeтуя и сведен бысть в забытие мало, и се видит великого архистратига Михаила; лице же его, яко свeт сиаше и в руку своего имeяше скипетр и глаголаше ко сопротивным: «О врази Лютори! Се вашя, беззаконницы, дерзость и до моего образа доиде. Всесильный же Бог воздаст вам вскорe отмщение». И сиа рек, святый невидим бысть. Архимарит же повeда се видeние всей братии. И облекошяся во священныя ризы и пeшя молебны Всесилному Богу и архистратигу Михаилу. На Терентиевской же рощи бe у них пищаль люта зeло, зовома Трещера. Воеводы же повелeшя стрeляти на Терентиевскую гору по Литовскому наряду из башни водяных ворот. Ударишя по большой их пищали по Трещерe и разбишя у неа зелейник1. Тако же и от святых ворот с Красныя башни ударишя по той же пищали и разбишя у нея устие. И видeшя с Троицкого града сущии людие, благодаришя Бога, яко разруши злый той сосуд. Архимариту же Иасафу келейное правило правящу и взирающу на образ Пресвятыя Богородица и со слезами прося помощи и заступлениа, и воздрема и видит в келию вшедшя преподобнаго отца нашего Сергиа и глаголюща: «Востани, не скорби, но в радости молитвы приноси, предстоит бо и молится Богу о обители и о вас Святая Пречистая Богородица и Приснодeвая Мариа со аггельскими лики и со всeми святыми». Паки же и иныя старцы повeдали различнаа знамениа: священноинок Генадей, и священноинок Гурей, и священноинок Кипреан, и иные мнози черноризцы и миряне, яко видeшя Святаго Сергиа чюдотворца, ходяща по монастырю и будяща братию, глаголюща сице: «Идeте, иноцы, немедлено во святую церковь и обрящете благодать». И потом видeшя вшедшя в церковь Святыя Троица Серапиона, архиепископа Новгородскаго, во святительстей одежи и во святем олтари пред образом святыя Богородица ставша. И обратився к нему святый чюдотворец Сергий, рече: «Отче Серапионе, почто умедлил еси принести моление ко Всесильному Богу и Пречистей Богородицe?» Святый же архиепископ Серапион, воздeв свои руцe, и возопи: «О Всепeтаа Мати, Рождьшиа всeх святых святeйшее Слово! Нынeшнее приношение приемши, от всякия напасти избави всeх и грядущаа изми мукы, вопиющаа: аллилуиа!» И абие начяшя благовeстити к заутреннему пeнию. Старцы же, сиа видeвше, и повeдашя архимариту и воеводам.
Сиа же старцы вси отидоша к Богу еще во осад тогда бывший. Принесе же ми о сем писание диакон Маркел ризничей. Аз же, исправив сие, повелeх написати.
Стекло, несмотря на свою хрупкость, один из наиболее долговечных материалов. Археологи знают об этом как никто другой — ведь в процессе полевых работ им доводится доставать из земли немало стеклянных находок, которые, невзирая на свой почтенный возраст, полностью сохранили функциональность.
Разработка сайта - компания Омнивеб
© 2000-2024 Свято-Троицкая Сергиева Лавра